wtorek, 10 listopada 2015

"Znikasz" - Christian Jungersen

Okładka książki Znikasz

Wydawnictwo: Znak Literanova
Data wydania: 27 lipca 2015
ISBN: 9788324027231
Liczba stron: 464

Czy o tym, kim jesteśmy, decydują jedynie procesy neurobiologiczne, zachodzące w naszym mózgu?

Mia cieszyła się, kiedy jej mąż znów zaangażował się w ich związek, który jeszcze niedawno przechodził poważny kryzys. Jednak gdy Frederik podczas rodzinnych wakacji doznaje ataku nerwowego, okazuje się, że powodem zmian jego osobowości jest guz mózgu. Wkrótce wychodzi na jaw, że mężczyzna w tajemnicy przed rodziną dopuścił się milionowych oszustw.

Kobieta musi teraz chronić siebie i syna przed mężem, który zmienia się w nieobliczalną, obcą osobę. Obsesyjnie śledzi wyniki najnowszych badań neurologicznych, próbując zrozumieć, jak to możliwe, że mężczyzna, z którym tworzyła wieloletni związek, mógł stać się kimś zupełnie innym. Szuka odpowiedzi na pytanie, z kim tak naprawdę spędziła trzy ostatnie lata, najszczęśliwsze w ich małżeństwie.


źródło opisu: http://www.znak.com.pl/
źródło okładki: http://www.znak.com.pl/

Jestem zachwycona! A przyznać się muszę że trochę wzbraniałam się przed tą książką - czemu? Sama do końca nie wiem. Czy to okładka, która wydawała mi się trochę dziwna i dopiero po przeczytaniu całej książki stwierdzam że świetnie do niej pasuje. Czy może te kilka opinii które przeczytałam na LC i były tak rożne - od zachęcania do jej przeczytania aż do stwierdzenia że książka jest ' o niczym'??
Otóż po ukończeniu lektury szczerze powiem że ja przychylam się do tych pierwszych, czyli jestem na TAK!

Historia zaczyna się brawurowo. Jesteśmy na wakacjach, słonce mocno grzeje, jedziemy miedzy skalami, po serpentynach, wszystko jest pięknie, ładnie aż do momentu kiedy mąż Mii zaczyna szaleć. Nie pomagają krzyki i prośby żony. Frederik zachowuje się jak kierowca rajdowy co nieuchronnie prowadzi do katastrofy, która pociągnie za sobą fatalne skutki. 
Od tego dnia życie tej rodziny zmienia się o 180 stopni.

Dwoje ludzi którym wydawało się że ich życie będzie płynąć spokojnie i bez większych rewelacji nagle stawia pod znakiem zapytania najbliższą przyszłość, uczucia, cale przyszłe życie, które jak się okazuje - może się rozsypać w każdej chwili...

Mia stawia dzielnie czoło chorobie męża u którego wykryto guza mózgu. Otacza opieka jego i syna Niklasa. Tak bardzo stara się zgłębić temat neurologi ze to wręcz zakrawa na obsesje. Momentami miałam nawet wrażenie jakby to ona się zmieniała pod wpływem choroby męża i w pewnym stopniu tak właśnie było. Mimo wszystko z całych sił chciała przetrwać, uratować swoja rodzinę...Pytanie tylko jak długo da rade być silna? Czy będzie umiała kochać kogoś kto zmienił się tak bardzo ze stal się wręcz obcym człowiekiem?



Na te i inne pytania próbuje znaleźć odpowiedź autor książki. Wnikliwie studiuje portrety psychologiczne bohaterów co pozwala czytelnikowi czuć się jakby uczestniczył w tych wszystkich wydarzeniach. Książka wciągała mnie tak bardzo że nie mogłam się oderwać od czytania a gdy już trzeba to było zrobić to myślami wciąż byłam przy niej.
W trakcie lektury w mojej głowie pojawiało się wiele przemyśleń na temat życia, osobowości, to jaka władzę ma nad nami nasz mozg. 
Bardzo interesująca książka którą szczerze polecam każdemu!

10 komentarzy:

  1. Właśnie też mi się wydawało, że to książka o niczym i przedstwia sobą głównie filozoficzne rozważania na dziwne tematy :) Fajnie, ze się nie zawiodłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez sie ciesze :) Obym jak najczesciej trafiala na takie ksiazki :)

      Usuń
  2. Nie brałam jej początkowo pod uwagę, ale może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że fabuła mogłaby mnie wciągnąć. Jeśli będę miała okazję to przeczytam, czemu nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka zapowiada sie swietnie. Musze przeczytac:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka zapowiada sie swietnie. Musze przeczytac:-)

    OdpowiedzUsuń