środa, 12 sierpnia 2015

O ostatnich lekturach slow kilka

Ostatnio jakbym troche stracila serce do mojego bloga. Albo do pisania. Zaczytuje sie w ksiazkach bez przerwy, koncze jedna i natychmiast musze zaczac druga bo nie wyobrazam sobie zyc i nie oddychac - tak samo nie wyobrazam sobie nie czytac. Oddychanie i czytanie to dla mnie synonimy :)



Stwierdzilam jednak ze ladnie z mojej strony byloby napisac chociaz slow kilka o ksiazkch ktore ostatnio przeczytalam. Jestem bardzo zadowolona, bo jak do tej pory w kazdej ksiazce po ktora siegam znajduje cos dla siebie - wciagam sie, zamyslam, dobrze bawie, wchlaniam i sie zatracam :)

Ostatnie dwie ksiazki ktore przeczytalam w lipcu a ktore skradly moje serce (zwlaszcza "Eleonora i Park") to te ponizej:

Eleonora i Park Razem będzie lepiej

"Eleonora i Park"

Moja opinia z 29 Lipca na portalu lubimyczytac.pl:

"Wczoraj poczulam, ze wlasnie nadszedl dzien w ktorym MUSZE siegnac po "Eleonore i Parka".
Zaczelam czytac z rozpedu i tak mnie wciagnela ta historia ze nie moglam sie od niej oderwac, a kiedy juz musialam, caly czas myslalam o tym zeby do niej wrocic. Do czytania. Do poczucia ze znowu jestem nastolatka, do wspomnien poczatkow mojej wlasnej milosci z Ukochanym, do motylkow w brzuchu i niesamowitego uczucia trzymania sie za reke, ktore nie da sie z niczym porownac.
Ta ksiazka budzi tyle emocji... Nie chcialam, zeby sie konczyla a z drugiej strony czulam wrecz fizyczny przymus zeby dowiedziec sie jak to sie skonczy.
Mozna w niej znalezc tyle z siebie, ze swoich uczuc i mlodosci. Tej pierwszej milosci.
Jako ze mam okropna faze na czytanie a nie na pisanie, nie bede sie rozwodzic dluzej.

Zdecydowanie polecam!" - Ksiazka trafila na polke moich "Ulubionych " ksiazek :)

Teraz przejdzmy do kolejnej czyli "Razem bedzie lepiej"

"Moje pierwsze spotkanie z Jojo Moyes, mimo ze jej nazwisko od dawna juz przewija sie przed moimi oczami samymi dobrymi recenzjami. Zdecydowalam sie na "Razem bedzie lepiej" - cos jest w tej okladce mimo ze taka skromna to przyciaga spojrzenie a i opis bardzo mnie zachecil. Lubie optymistyczne powiesci a ta jak sie okazalo jest nie tylko w pewnym stopniu optymistyczna ale rowniez madra i niosaca wazne przeslania.
Czytalam z przyjemnoscia i jestem pozytywnie nastawiona na inne powiesci autorki po ktore z pewnoscia siegne predzej czy pozniej :)"

A pozniej przyszedl sierpien i trwa do dzis :) Jak do tej pory przeczytalam 4 ksiazki:

Dziewczyny wojenneDziewczyny wojenne

Jakis czas temu odkrylam ze ciekawia mnie prawdziwe historie - zwlaszcza ludzi ktorzy przezyli wojne. W pewien sposob fascynuje mnie ich postawa, to czego doswiadczyli, jak sie zachowywali, ile byli w stanie poswiecic dla ojczyzny, dla bliskich a nierzadko tez zupelnie obcych sobie ludzi.
W ksiezce "Dziewczyny wojenne" dane mi bylo poznac postawy i przezycia 11 kobiet, ktore byly takie mlode kiedy wojna wybuchla. I ktore tak szybko dojrzaly i niejednokrotnie narazaly zycie dla ojczyzny. Bardzo podziwiam i zastanawiam sie jakbysmy my, wspolczesni Polaci zachowali sie w takiej sytuacji. Pozostaje miec nadzieje ze potrafilibysmy z takim samym poswieceniem bronic ojczyzny nie ogladajac sie na siebie i swoja wygode tylko walczyc o lepsze jutro dla wszystkich.

SerenaSerena
Od kiedy tylko zobaczylam te ksiazke, marzylam zeby ja przeczytac. Kiedy juz lezala u mnie na polce wypozyczona z biblioteki, jakos stracilam na nia ochote z niewiadomego dla mnie samej powodu. Wiadomo jednak - ksiazki wypozyczone maja to do siebie ze trzeba ja predzej czy pozniej oddac (najczesciej predzej), wiec w koncu zdecydowalam sie po nia siegnac. Nie bez obaw, jako ze opinie na jej temat sa skrajne i juz sama nie wiedzialam czy mi przypadnie do gustu czy nie. Byl tylko jeden sposob zeby sie o tym przekonac.

Nie przedluzajac - jakie sa moje odczucia po jej przeczytaniu?

Ksiazka napisana po mistrzowsku. Misterne zdania ukladane w plastyczna calosc urzekly mnie. Calosc skonstruowana w swietny sposob - postacie wrecz sie mienia i zdaja sie wychodzic z ksiazki. Mimo ze nie jest to lektura ktora czyta sie latwo i szybko, bo trzeba sie skupic na tresci to wciaga i intryguje, czasami przeraza brutalnoscia, niesprawiedliwoscia. Momentami nawet bawi (daje sie wyczuc wysublimowany humor autora).

Zakonczenie mnie usatysfakcjonowalo.

Nie omieszkam obejrzec filmu.
Edit: Film obejrzany. Ksiazka podobala mi sie bardziej ale podejrzewam ze powodem moze byc to ze wiele aspektow z ksiazki zostalo pominietych lub przeksztalconych w filmie co mnie draznilo i zamiast skupic sie na przyejmnosci ogladania to wychwytywalam roznice. Ogolnie gra aktorska nie najgorsza - piekne zdjecia i klimat tez niczego sobie.

ChustkaChustka

Nie oceniam.
Bo w jakiej skali ocenic cierpienie drugiego czlowieka?
Joanna cierpiala z godnoscia i do konca walczyla o zycie. Jednoczesnie celebrowala te wszystkie drobne i duze radosci dnia codziennego.
Kochala calym sercem, do samego konca starala sie wychowac Synka na dobrego czlowieka. Podziwiam.

Niech odpoczywa w spokoju.

Opowiem ci o wolnościOpowiem ci o wolności

Poruszajaca, zdecydowanie warto przeczytac! Ciesze sie ze w koncu pozyczylam ta ksiazke i dalam jej szanse.

Kazda z tych ksiazek podobala mi sie na swoj sposob i z kazdej cos wynioslam. Mam nadzieje ze te krotkie opinie chociaz troche przyblizyly Wam moje odczucia po ich przeczytaniu a moze nawet zachecily do siegniecia po ktoras z nich?:)

5 komentarzy:

  1. Ja chcę przeczytasz "Eleonorę i Parka", ale nie mam pewności, czy jest to taka dobra książka, jak niektórzy mówią/piszą. Naprawdę jest taka ciekawa? Chyba pierwszy raz w życiu mam takie wahania, co do książki ;)

    Pozdrawiam :)
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zastanawiaj sie tylko przeczytaj ;) Przyznam ze na poczatku tez nie bylam do konca przekonana czy sie za nia zabrac i odczekalam chwile az poczulam ze to ten moment i przepadlam ;) Moze i u Ciebie bedzie tak samo ?:)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Widzę, że czytałaś ostatnio podobne książki, jak ja:-) "Razem będzie lepiej" i "Chustka" - jedną i drugą książką byłam zachwycona, choć są tak skrajnie inne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno nie skusic sie na ksiazke ktora wszyscy wszedzie chwala i o niej pisza ;) Zazwyczaj nie jestem taka podatna na opinie innych ale sa blogerki ktorych recenzje potrafia mnie do tego przekonac (jestes jedna z nich jak widac ;))

      Usuń
  3. "Eleonora i Park" ta książka mnie urzekła :) "Razem będzie lepiej" to kolejna książka, która przypadła do mojego gustu :) Na "Chustkę" i "Dziewczyny wojenne" mam ochotę od dawna :) A "Opowiem ci o wolności" czytałam jakiś czas temu, świetna pozycja, warta czasu i uwagi :) Widzę, że świetne lektury przeczytałaś w ostatnim czasie, życzę zaczytanego sierpnia :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń