piątek, 17 lipca 2015

"Dobre dziecko" - Roma Ligocka

Okładka książki Dobre dziecko

Data wydania: 29 listopada 2012
ISBN:978-83-08-04866-5

Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Po raz kolejny siegam po ksiazke Romy Ligockiej.

Nie mam watpliwosci ze musze ja przeczytac. Jadac do biblioteki mam wielka nadzieje ze bedzie czekala na mnie na polce. Moje zyczenie sie spelnia, porywam ja bez zastanowienia. Ogladam tez inne jej ksiazki ale niestety moje mozliwosci sa ograniczone a tyle jest ksiazek do przeczytania.

Zaczynam czytac juz w drodze do domu, w metrze. Po raz kolejny lekkosc piora autorki wciaga mnie niczym rwaca rzeka, porywa za soba i robi ze mna co chce. Plyne z pradem a on rzuca mna na wszystkie strony. Czuje bol i cierpienie tej malej dziewczynki. Po raz kolejny. I nie tylko jej ale takze jej matki, ludzi ktorzy ja otaczaja. Ale najbardziej jej. W glowie kolacze mi sie mysl - Jak rzadko doceniamy to co mamy, jak nieczesto mowimy ze kochamy, jak to dobrze ze ja urodzilam sie w rodzinie gdzie nie brakowalo milosci. Ze mam rodzenstwo do ktorego zawsze moge sie zwrocic z radosciami i smutkami. Ze nie jestem sama. Ze kocham i jestem kochana. To taki wielki dar. Milosc.

Roma wykazuje sie niesamowita odwaga i szczeroscia opisujac swoje przezycia bez ubarwien, szczerze, odkrywajac cala siebie. Podziwiam ja. Po tym wszystkim co przeszla. Co przezyla. Jednoczesnie bardzo jej wspolczuje i przykro mi. Kiedy czytam jej ksiazki moje serce jest jak otwarta rana z ktorej caly czas plynie krew. Ale nie umiem przestac. Ona tak pieknie pisze. Bardzo polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz